Metadonă

24.11.2021 0 Comments

Metadona este utilizată pentru a trata persoanele cu dureri severe. iar metadona face parte dintr-un program de tratament pentru dependența de heroină sau analgezice care creează dependență. Medicii vor monitoriza utilizatorii de metadonă. Pentru că poate duce la dependență. Prin urmare, trebuie utilizat strict după sfatul medicului

Cum se folosește metadona

Vă rugăm să utilizați metadona strict conform recomandărilor medicului dumneavoastră. Dacă aveți dubii, adresați-vă medicului dumneavoastră până când înțelegeți înainte de a începe metadonă

Luați metadonă conform indicațiilor medicului dumneavoastră. Puteți lua acest medicament cu sau fără alimente. Dacă aveți greață Utilizarea acestui medicament cu mese poate ajuta. Discutați cu medicul dumneavoastră sau cu farmacistul despre alte metode. in reducerea greata

Dacă utilizați acest medicament pentru a trata durerea moderată până la severă. Luați-l în programul obișnuit, conform recomandărilor medicului dumneavoastră. Nu este necesar pentru durerea acută (severă).Doza de metadonă depinde de starea medicală. și răspunsul dumneavoastră la tratament

Oprirea bruscă a acestui medicament poate provoca simptome de sevraj. Acest lucru este valabil mai ales dacă utilizați acest medicament de mult timp. sau in cantitati mari pentru a preveni retragerea Medicul dumneavoastră poate scădea doza încet, informați imediat medicul sau farmacistul. Dacă aveți oricare dintre următoarele simptome de sevraj de droguri:

• neliniştit
  • modificări ale dispoziției
  • nerăbdător
  • nu pot să dorm
  • au gânduri sinucigașe
  • Lacrimi
  • curgerea nasului
  • transpiraţie
  • dureri musculare

Medicamentele trebuie luate strict conform recomandărilor medicului dumneavoastră. Pentru că acest drog creează dependență. si daca se gasesc probleme în timpul utilizării metadonei va rog anuntati medicul pentru eficienta si siguranta

Efectele secundare ale metadonei

Utilizarea metadonei poate provoca următoarele reacții adverse

• constipație
  • slab
  • ameţeală
  • gură uscată
  • somnolent
  • transpiraţie

Unele reacții adverse pot scădea după ce ați utilizat metadonă de ceva timp. Dacă oricare dintre aceste reacții persistă sau se agravează, spuneți imediat medicului dumneavoastră sau farmacistului

pentru a preveni constipatia Să mănânci multe fibre. bea suficientă apă și exercițiu Este posibil să aveți nevoie de un laxativ. Consultați-vă farmacistul despre laxative adecvate

Pentru a reduce riscul de amețeli și amețeli, ridicați-vă încet. când te ridici din poziție șezând sau culcat

Fibrele ajută la constipație sau mai rău. Citiți mai multe aici

Anunțați imediat medicul dumneavoastră. Dacă există reacții adverse grave, după cum urmează:

• apnee de somn
  • Modificări mentale sau ale dispoziției (cum ar fi neliniște, confuzie, halucinații)
  • Dureri de stomac
  • dificultate la urinare
  • Semne de funcționare deficitară a glandelor suprarenale (de exemplu, pierderea poftei de mâncare, oboseală, scădere în greutate)

Obțineți ajutor medical imediat. Dacă aveți reacții adverse grave, cum ar fi convulsii, somnolență neobișnuită. sau greu de trezit

O reacție alergică foarte gravă la acest medicament este rară.Cu toate acestea, solicitați imediat asistență medicală dacă observați o reacție alergică gravă: erupție cutanată, mâncărime, umflare (în special a feței, limbii, gâtului), amețeli severe. și dificultăți de respirație

Acestea sunt doar câteva dintre efectele secundare ale consumului de metadonă. poate să nu fie acoperit Dacă se constată alte anomalii Vă rugăm să vă informați medicul. pentru un tratament eficient și sigur

Care sunt simptomele unei alergii la medicamente? Citiți mai departe aici

Precauții pentru utilizarea metadonei

Înainte de a utiliza metadona Spuneți medicului dumneavoastră sau farmacistului istoricul dumneavoastră de alergie la medicamente. și istoricul tratamentului în special următoarele anomalii

• Tulburări ale creierului (de exemplu, leziuni la cap, tumori, convulsii)
  • probleme de respirație (de exemplu astm, apnee în somn boala pulmonara obstructiva cronica (BPOC)
  • boală de rinichi
  • boală de ficat
  • o tulburare mentală sau emoțională
  • antecedente de tulburări legate de consumul de substanțe (cum ar fi suprasolicitarea sau dependența, si alcool)
  • Probleme stomacale sau intestinale (cum ar fi o obstrucție)
  • constipație
  • Diaree datorată infecției
  • colon iritabil
  • Dificultate la urinare (de exemplu, din cauza unei prostate mărite)
  • Boala pancreatică (pancreatită)
  • boala vezicii biliare

Acest medicament vă poate provoca amețeli sau somnolență. Nu beți alcool, nu conduceți vehicule, nu folosiți utilaje. sau faceți ceva care necesită prudență până când o poți face în siguranță

Pedeapsa pentru consumul de alcool Mai înfricoșător decât credeam, citiți mai departe aici

Adulții mai în vârstă pot fi mai sensibili la efectele acestei metadone. în special amețeli, somnolență și respirație superficială

Femeile însărcinate și femeile care alăptează, dacă este necesar să utilizați metadonă, consultați în detaliu un medic. Pentru siguranța ta și a copilului tău