Parodontita: simptome, cauze, tratament

18.11.2021 0 Comments

boala parodontala este

Parodontita, sau parodontita, este o infecție severă a gingiilor. Este cauzată de bacteriile care se acumulează pe dinți și gingii. Pe măsură ce parodontita progresează, oasele și dinții dumneavoastră pot fi deteriorați. si mentine o igiena orala corespunzatoare Daunele pot fi oprite

Citiți mai multe despre bacterii aici

simptome ale bolii parodontale

Simptomele depind de stadiul bolii, dar pot fi generalizate după cum urmează

• sângerare a gingiilor la periaj sau folosirea atei dentare
  • respiratie urat mirositoare
  • schimbarea pozitiei dintelui
  • retragerea gingiilor
  • Gingii roșii, sensibile sau umflate
  • acumularea plăcii sau tartru pe dinți
  • durere la mestecat
  • pierderea dintilor
  • gust ciudat în gură

Simptomele timpurii ale parodontitei sunt rareori vizibile. De obicei, se găsește la un control anual de sănătate orală de către un stomatolog

Boala gingiilor si probleme enervante Cum să remediați, citiți mai multe aici

Cauzele parodontitei

În mod normal, o persoană sănătoasă are sute de tipuri diferite de bacterii în gură. Dar majoritatea sunt inofensive. Dar atunci când nu vă curățați corect dinții în fiecare zi. bacteriile vor crește și se acumulează pe dinți

Parodontita este cauzata de o igiena dentara deficitara. când nu te speli pe dinți și nu curățați în locurile greu accesibile din gură sau prost curățată va face ca aceste lucruri să urmeze

Bacteriile din gură se înmulțesc. Și formează o substanță numită placă dentară.Dacă nu îndepărtați placa prin spălarea dinților, Bacteriile acumulează mai multă placă în timp. Și placa se acumulează pentru a forma un mineral numit tartru, care încurajează creșterea mai multor bacterii până la rădăcina dintelui

Răspunsul imunitar al organismului dumneavoastră la această creștere bacteriană duce la inflamarea gingiilor. Gingiile și dinții nu se vor lipi ca înainte, provocând goluri. Bacteriile anaerobe dăunătoare promovează creșterea. Eliberează toxine care pot deteriora gingiile, dinții și structurile osoase de susținere

Factorii care cresc riscul de parodontită includ:

• fumat
  • diabet de tip 2
  • obezitatea
  • Modificările hormonale la femei (cum ar fi în timpul menstruației, sarcinii sau menopauzei) pot face gingiile mai sensibile
  • Condiții care afectează sistemul imunitar, cum ar fi HIV sau leucemia
  • congenital
  • Deficit de vitamina C

Citiți mai multe despre lucruri interesante. Alege aici o periuță de dinți

tratamentul bolii parodontale

Tratamentul are un scop pentru a elimina placa și bacterii care se acumulează pe dinți și gingiile tale După ce medicul dentist a ajutat la îndepărtarea plăcii. Acesta vă va oferi sfaturi despre cum să reduceți numărul de bacterii din gură. legate de tratamentul stomatologic si gingiile curate Medicul dentist vă va oferi sfaturi despre cum să vă spălați dinții. și folosiți ata în mod corespunzător și poate recomanda alte produse de igienă orală, cum ar fi apă de gură etc

Sfaturi pentru menținerea dinților sănătoși

1. Periați-vă dinții de două ori pe zi cu o pastă de dinți cu fluor
  2. Încercați o periuță de dinți electrică, care poate fi mai eficientă
  3. Utilizați ata dentară cel puțin o dată pe zi pentru a îndepărta placa
  4. Vizitați medicul dentist de cel puțin două ori pe an
  5. nu fuma
  6. curatati bine
  7. Consultați un dentist pentru a îndepărta placa. și tartrul din dinți și rădăcină inclusiv lustruirea dintilor și terapia cu fluor sau o putem numi “scalare”
  8. Antibiotice Uneori, medicul dentist vă va prescrie antibiotice. pentru a ajuta la tratarea infecțiilor cronice ale gingiilor care nu răspund la curățare
  9. Vizitați regulat medicul dentist pentru programări. și efectuați întotdeauna controale de sănătate orală pe un ciclu anual (recomandat 6 luni/timp)
  10. Dacă inflamația persistă în zona în care periajul nu este posibil și poate folosi ata dentară Stomatologul dumneavoastră vă va recomanda o intervenție chirurgicală pentru curățarea petelor de sub gingii. sub anestezie generală Ți vor fi tăiate gingiile. și curăță rădăcinile dinților Gingiile tale vor fi cusute la loc

Cum se întăresc sănătatea dentară și zâmbetul? Citiți mai departe aici

Putem observa că boala parodontală este greu de observat singură în stadiile incipiente. care este o fază importantă în stoparea inflamației Prin urmare, vizitele regulate la dentist la fiecare 6 luni vă pot ajuta să identificați semnele precoce ale parodontitei. si tratat prompt De asemenea, este important să preveniți boala parodontală. Curățare orală eficientă