Propofol

25.11.2021 0 Comments

Nume generic: Propofol (PROE poe fol)

Nume de marcă: Diprivan, Propoven

Tip de medicament: anestezic

Ce este Propofol?

Propofolul (Diprivan) este un medicament utilizat pentru a încetini activitatea creierului și a sistemului nervos. Anestezia este folosită de medic ca anestezic înainte de operație sau orice procedură care poate provoca durere

Propofolul este utilizat ca anestezic pentru a adormi pacienții. Poate fi utilizat la adulți și copii cu vârsta de 2 luni și peste

Avertizare

Informați medicul despre afecțiunile medicale ale pacientului și despre alergiile la medicamente înainte de a utiliza Propofol

La femeile însărcinate sau care alăptează, acest medicament nu poate fi utilizat

NS.NS. Propofolul nu este recomandat pentru utilizare persoanelor alergice la ouă. și soia

Cât de periculoasă este alergia la soia? Citiți mai multe aici

Indicatii

Persoanele alergice la Propofol nu ar trebui să utilizeze acest medicament. și cei care sunt alergici la ouă Produse din ouă, boabe de soia, spuneți medicului dumneavoastră

Pentru a vă asigura că Propofol este sigur pentru pacienți Informați medicul dacă pacientul prezintă oricare dintre următoarele simptome:

• epilepsie
  • colesterol ridicat sau trigliceride mari
  • boli hepatice sau renale

Anestezia poate afecta dezvoltarea creierului la copiii cu vârsta sub 3 ani, iar reacțiile adverse pot fi mai probabile dacă pacienții folosesc anestezia mai mult de 3 ore sau sunt utilizați pentru proceduri repetate. Acest lucru poate duce la probleme de învățare sau de comportament mai târziu

Propofolul poate trece în laptele matern și poate dăuna copilului care alăptează. Cu toate acestea, deoarece Propofolul poate fi excretat rapid din organism. Majoritatea mamelor pot continua să alăpteze imediat ce își revin după anestezie și își pot recăpăta conștiința. Dar este important să fiți atenți și să vă asigurați că medicamentul a dispărut

Cum se utilizează Propofol

Propofolul se injectează într-o venă. După aceea, pacientul se relaxează și adoarme rapid după

Medicul dumneavoastră vă va monitoriza respirația, tensiunea arterială, nivelul de oxigen. functia rinichilor și alte semne vitale îndeaproape în timpul utilizării Propofol

lucruri de evitat

Propofolul provoacă somnolență severă și amețeli. Acest efect poate dura câteva ore. Pacienții nu trebuie să conducă singuri sau să nu opereze utilaje timp de cel puțin 24 de ore

Efecte secundare ale propofolului

Utilizarea pe termen lung a propofolului poate duce la un sindrom cunoscut sub numele de Sindromul perfuziei Propfol, care poate duce la moarte

Anunțați imediat medicul dumneavoastră dacă aveți oricare dintre următoarele simptome:

• senzație de parcă ai putea leșina sau leșina chiar simțindu-se treaz
  • fara aer
  • Durere sau disconfort sever după injectarea cu Propofol

Reacțiile adverse frecvente ale propofolului pot include:

• mâncărime ușoară sau erupție cutanată
  • Bătăi neregulate ale inimii
  • senzație de arsură la nivelul pielii din jurul zonei în care a fost injectat medicamentul

Alte interacțiuni medicamentoase cu Propofol

luarea altor medicamente care provoacă somnolență sau încetinirea respirației Poate agrava simptomele. După ce ați utilizat Propofol, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a utiliza somnifere, calmante, siropuri pentru tuse, relaxante musculare. sau medicamente pentru anxietate, depresie sau anticonvulsivante

Alte medicamente pot interacționa cu Propofol, cu toate acestea, pacienții trebuie să se consulte întotdeauna cu medicul înainte de a lua acest medicament. inclusiv informarea despre bolile congenitale care sunt și medicamentele luate inclusiv vitamine și alte suplimente