Rh (Boala Rhesus) probleme ale grupului sanguin: simptome, cauze, tratament

19.11.2021 0 Comments

Rh (boala Rhesus) este o afecțiune în care anticorpii din sângele unei femei gravide distrug celulele sanguine ale bebelușului. Este cunoscut și ca “boala hematopoietică fetală” și neonatale (HDFN) nu sunt dăunătoare mamei. Dar poate provoca anemie și icter la copil

Simptomele problemelor Rh fetal

Dacă fătul are o problemă cu grupa sanguină Rh, aceasta poate afecta anemia. Pentru că celulele lor roșii din sânge sunt distruse mai repede decât în ​​mod normal de către anticorpi. iar când copilul este anemic Sângele bebelușului va fi mai mic. și curge mai repede care de obicei nu provoacă niciun simptom evidentă dar poate fi detectat de “Ecografia Doppler” Dacă copilul are anemie severă Complicațiile unor astfel de boli, cum ar fi umflarea internă, pot fi detectate în timpul scanării

Verifică aici dezvoltarea nou-născutului tău

Simptomele problemelor Rh neonatal

Problemele cu grupa sanguină Rh la nou-născuți includ anemie și icter și pot duce la hipotonie și slăbiciune, adesea fără simptome evidente la naștere. Simptomele pot apărea uneori până la 3 luni după naștere. Simptomele sunt după cum urmează

• Anemia hemolitică apare atunci când celulele roșii din sânge sunt distruse. Dacă mama are grupa sanguină RhD, aceasta va determina transferul de sânge prin placentă în fluxul sanguin al copilului cu RhD, provocând atacul sângelui copilului. și distrug celulele roșii din sânge Acest lucru face ca nou-născutul să aibă pielea palidă, dificultăți de respirație, pierderea poftei de mâncare și icter
  • Icterul neonatal sau icterul este o afecțiune a pielii. iar albul ochilor devine galben la bebelușii cu piele închisă la culoare Icterul este cel mai pronunțat în ochi sau pe palmele și tălpile picioarelor “bilirubina” În sânge, bilirubina este o substanță galbenă care este produsă în mod natural în organism atunci când celulele roșii din sânge se descompun. De obicei, ficatul este excretat din sânge. și va fi excretat ușor prin urină

Boala de sânge și ceea ce ar trebui să știți, citiți aici

Care sunt cauzele problemelor cu grupa sanguină Rh?

Acest sindrom apare atunci când mama are sânge RhD negativ (RhD -) și fătul are sânge RhD pozitiv sau (RhD+) “alergie” O alergie apare atunci cand o mama cu RhD – sange intra in contact cu sangele RhD+ al bebelusului.De obicei cand in timpul sarcinii bebelusul dezvolta o astfel de problema. Acest lucru va face ca organismul mamei să producă anticorpi. Pentru a combate materiile străine, adică sângele bebelușilor de diferite tipuri de sânge. Sângele bebelușului este străin. Și anticorpii mamei distrug celulele sanguine ale copilului

iar dacă apar reacţii alergice Astfel, data viitoare când o femeie primește sânge RhD+, corpul ei va produce imediat anticorpi. Drept urmare, dacă concepe din nou un copil cu sânge RhD+, anticorpii pot ataca celulele roșii din sânge, care pot fi dăunătoare până la câteva luni după naștere și pot fi foarte periculoase pentru copil

Prevenirea problemelor grupelor sanguine Rh-diferențiate

Aceste probleme sunt foarte rare în zilele noastre. deoarece acum poate fi prevenit prin injectare “Imunoglobulina anti-D”