Cancer osos osteosarcom Osteosarcom: simptome, cauze, tratament

12.11.2021 0 Comments

Cancer osos osteosarcom Osteosarcomul este un cancer osos care apare de obicei la nivelul tibiei lângă genunchi, femurului lângă genunchi sau humerusului lângă umăr.Este cel mai frecvent tip de cancer osos la copii

Majoritatea osteosarcomului se dezvoltă în timpul unei perioade de creștere rapidă la începutul adolescenței. Acest lucru se poate datora faptului că riscul de tumori crește în perioadele de creștere rapidă a osului

Acest tip de cancer este mai frecvent la băieți decât la fete. De asemenea, este mai frecventă la copiii înalți. și afro-americani Vârsta medie de diagnostic pentru osteosarcom este de 15 ani.Osteosarcomul poate fi observat la adulții cu vârsta peste 60 de ani și poate fi observat și la persoanele care au fost testate. Persoanele cu antecedente familiale de cancer sunt mai susceptibile de a dezvolta osteosarcom

Ce cauzează stenoza coloanei vertebrale? Citiți mai multe aici

Simptomele osteosarcomului de cancer osos

Simptomele osteosarcomului variază în funcție de localizarea tumorii. Semnele comune ale acestui tip de cancer includ:

• Dureri osoase (în timpul mișcării sau chiar inactiv)
  • OS rupt
  • umfla
  • moale
  • Mobilitate articulară limitată

Dacă se naște într-un copil, rețineți că Copilul dumneavoastră poate simți dureri sau dureri care îl țin treaz noaptea. Dacă copilul dumneavoastră are dureri osoase Sau dacă observați oricare dintre simptomele de mai sus, verificați mușchii copilului dumneavoastră. Pentru că majoritatea dacă există risc de osteosarcom, zona este mai mică decât în ​​mod normal

Simptomele osteosarcomului pot fi similare cu durerea la nivelul picioarelor cauzată de creșterea normală a oaselor.Cu toate acestea, creșterea durerii se oprește de obicei la începutul adolescenței. Dar dacă nu se oprește și dureri osoase cronice sau umflarea după creștere Vă rugăm să consultați un medic pentru diagnostic

Ce faci când coloana vertebrală se deteriorează? Citiți mai multe aici

Diagnosticul de cancer osos al osteosarcomului

Medicul va efectua un examen fizic. Pentru a căuta umflarea și roșeața, medicul dumneavoastră vă va cere informații despre istoricul dumneavoastră medical. inclusiv boli anterioare și tratament medical în trecut

Apoi medicul va face un test de sânge. pentru a verifica markerii tumorali pentru a căuta substanțe chimice care indică cancer Alte teste pentru a căuta osteosarcom, inclusiv:

• Scanare CT: Aceasta este o radiografie 3D folosită pentru a examina oasele. și organele înrudite
  • RMN: folosește unde sonore și magneți pentru a crea imagini ale organelor interne
  • Raze X: creează o imagine a țesutului dens din interiorul corpului. inclusiv oasele
  • Scanarea PET: o scanare a întregului corp este adesea folosită pentru a verifica dacă există cancer
  • Biopsie: Se prelevează o probă de țesut din os pentru testare
  • Scanarea osoasă: un test imagistic sensibil care arată anomalii osoase care ar putea să nu fie detectabile de alte instrumente de imagistică (și poate spune, de asemenea, medicului dacă cancerul s-a răspândit la alte oase sau nu)

Tratamentul osteosarcomului pentru osteosarcom

Osteosarcomul este de obicei tratat pentru cancerul osos. Metodele eficiente includ chimioterapia și chirurgia

chimioterapie

Medicul dumneavoastră vă va administra chimioterapie înainte de operație. Acest remediu folosește medicamente care reduc doza. și ucide celulele canceroase Durata tratamentului cu chimioterapie variază. Și poate depinde dacă cancerul s-a răspândit în alte părți ale corpului sau nu. Medicul dumneavoastră vă poate recomanda chimioterapie cu 6 luni înainte de operație

interventie chirurgicala

În cea mai mare parte, chirurgii pot trata membrele canceroase. Ele pot îndepărta chirurgical tumora. și osul din jur și înlocuiți osul lipsă cu un os artificial Apoi medicul va reveni pentru a da din nou chimioterapie după operație. pentru a distruge orice celule canceroase mici rămase

puncte cheie

Osteosarcomul se dezvoltă de obicei la începutul adolescenței. în timpul dezvoltării osoase Dacă un părinte observă o anomalie a durerii osoase a copilului său, care nu dispare. te rog sa vezi un medic pentru a obține diagnosticul corect Cel mai frecvent tratament pentru osteosarcom este chimioterapia și intervenția chirurgicală, dar osteosarcomul poate recidiva chiar și după chimioterapie. iar operația este completă Prin urmare, după terminarea tratamentului, sunt necesare tomografii, scanări osoase și radiografii de urmărire pentru a vedea dacă există sau nu o recidivă