Ce este Ezetimibe?

15.11.2021 0 Comments

Ezetimiba este un medicament popular pentru scăderea colesterolului și a lipidelor din sânge, care acționează prin prevenirea absorbției colesterolului în intestin. Mulți oameni îl folosesc în combinație cu dieta, pierderea în greutate și exercițiile fizice. Ezetimibul poate fi utilizat singur sau în combinație cu inhibitori ai HMG-CoA reductază

Reducerea nivelurilor ridicate de colesterol și grăsimi din sânge poate reduce șansele de apariție a aritmiilor cardiace, cum ar fi angina (durere în piept), accident vascular cerebral și atac de cord

Cum să utilizați Ezetimibe

Ezetimiba este disponibil ca medicament oral. Prin utilizarea orală o dată pe zi Poate fi luat pe stomacul gol sau cu mese. Medicamentul trebuie luat la aceeași oră în fiecare zi. Urmați instrucțiunile de pe eticheta cu rețetă sau așa cum vă recomandă medicul dumneavoastră. Nu luați mai mult decât vă prescrie medicul

Precauții în timpul utilizării Ezetimibe

Înainte de a lua Ezetimibe,

• spuneți medicului dumneavoastră și farmacistului dacă sunteți alergic la ezetimib sau la orice alte medicamente
  • Spuneți medicului dumneavoastră și farmacistului dacă luați orice medicament. sau orice alt supliment alimentar și produs pe bază de plante, astfel încât medicul dumneavoastră să cunoască riscurile și efectele secundare
  • dacă luați medicamente Colestiramină (Questran), Colesevelam (WellChol) sau Colestipol (Colestid) se administrează cu 4 ore înainte sau cu 2 ore după Ezetimibe
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă ați avut vreodată boală hepatică
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă sunteți gravidă. sau plănuiți să rămâneți gravidă sau alăptează
  • sfaturi alimentare

Ar trebui să mănânci o dietă săracă în grăsimi și săracă în colesterol. și urmați recomandările de exerciții și dietă recomandate de medicul dumneavoastră sau nutriționist

Dacă uitați să vă luați medicamentul

Dacă uitați să luați o pastilă, luați-o imediat ce vă amintiți. Dar dacă este aproape timpul pentru următoarea doză Sari peste acea doza si astepta urmatoarea doza fara a dubla doza

Efecte secundare ale ezetimibei

Ezetimiba poate provoca reacții adverse. Spuneți medicului dumneavoastră dacă oricare dintre aceste simptome este severe sau nu dispare:

• durere de cap
  • ameţeală
  • Durere de gât
  • curgerea nasului
  • strănut
  • dureri articulare
  • Unele reacții adverse pot fi grave. Următoarele simptome sunt normale. Dar dacă experimentați aceste simptome Sunați imediat o ambulanță sau consultați un medic:

• urticarie
  • eczemă
  • mâncărime
  • Dificultate la respirație sau la înghițire
  • umflarea feței, gâtului, limbii, buzelor, ochilor, mâinilor, picioarelor, gleznelor sau picioarelor inferioare
  • voce ragusita
  • foarte obosit
  • sângerări sau vânătăi neobișnuite
  • anorexie
  • dureri de stomac dreapta sus
  • Pielea și ochii sunt galbene
  • au simptome asemănătoare gripei
  • dureri musculare, slăbiciune
  • au o febră
  • frisoane
  • Scaune palide sau grase
  • dureri în piept
  • Ezetimibe poate provoca alte reacții adverse, sunați o ambulanță sau sunați imediat medicul dumneavoastră dacă apar probleme neobișnuite în timpul utilizării acestui medicament