Ce trebuie să știți despre colecistită

22.10.2021 0 Comments

colecistita este

colecistită sau colecistită este inflamația vezicii biliare Apare atunci când un calcul biliar se lipește de orificiul vezicii biliare, provocând febră, durere, greață și complicații grave

dacă nu este tratată Poate provoca ruptura vezicii biliare necroza si tesutul putrezit, vezica biliara devine fibroasa sau contracție sau infecție bacteriană secundară

Calculii biliari afectează până la 95% din colecistită, care poate fi cauzată de colesterol. Un pigment numit bilirubină sau ambele, deoarece poate stimula sedimentul biliar. Când bila s-a acumulat și în căile biliare

Alte cauze includ rănirea. vreo boală imunodeficiență sau anumite medicamente Anumite boli cronice, cum ar fi insuficiența renală, boala coronariană Sau anumite tipuri de cancer vă pot crește riscul de colecistită

Colecistita acută se dezvoltă brusc. Colecistita cronică se dezvoltă lent în timp

Tratamentul colecistitei

Pacienții cu colecistită necesită spitalizare. și poate fi alimentat uneori în scopuri terapeutice În unele cazuri, pot fi necesare lichide intravenoase, împreună cu post, analgezice intravenoase și antibiotice

Chirurgia este un tratament comun pentru colecistita acută. Și există o șansă de recidivă din cauza inflamației în vezica biliară. Dar acest tratament are un risc scăzut de complicații

Se constată complicații grave, cum ar fi cangrena, putrezirea cărnii sau ruptura vezicii biliare. Pacientul trebuie să fie supus imediat unei intervenții chirurgicale. pentru a elimina vezica biliară Dacă pacientul dezvoltă o infecție Un tub poate fi introdus prin piele în vezica biliară pentru a drena infecția

Cum să scapi de vezica biliară sau intervenția chirurgicală a vezicii biliare Acest lucru se poate face prin deschiderea abdomenului. sau folosind metode endoscopice

colecistectomie laparoscopica Trebuie făcută o mică incizie în piele, prin incizie se introduce o cameră. pentru ca chirurgul să vadă în interiorul abdomenului Apoi există un instrument pentru a tăia vezica biliară. și introdus în alte răni

Avantajele laparoscopiei sunt Incizia chirurgicală este mică. Prin urmare, pacienții au avut mai puține dureri de spate după operație. și au puține cicatrici

După o intervenție chirurgicală pentru îndepărtarea vezicii biliare Bila curge direct în intestinul subțire din ficat. De obicei, nu afectează sănătatea și sistemul digestiv al pacientului. Dar unii pacienți pot prezenta diaree mai frecventă

dieta pentru colecistita

pentru recuperarea colecistitei Este important să vă modificați dieta. pentru a ajuta producția de bilă să revină la normal

Este indicat să consumați mai des mese mai mici, evitând porțiile mari. Pentru că va cauza probleme în producerea bilei. și provoacă spasme ale vezicii biliare sau ale căilor biliare

Evitați alimentele bogate în grăsimi și prăjite, inclusiv produsele lactate grase. Se recomandă consumul de proteine ​​slabe

Cauzele colecistitei

Vezica biliară este un organ mic, în formă de pară, care leagă ficatul de abdomen, folosit pentru a stoca bila și a o elibera în intestinul subțire. pentru a ajuta la digerarea grăsimilor

Vezica biliară este folosită pentru a stoca bila. care este lichidul care se eliberează atunci când mănâncă în special alimentele bogate în grăsimi Pentru că bila ajută digestia. Când bila iese din vezica biliară prin canalul chist. care este un tub mic pentru a ajunge la canalul biliar și mai departe la intestinul subțire

Cauzele colecistitei este un calcul biliar sau nămol care se agață de orificiul vezicii biliare

Alte cauze includ:

• leziuni abdominale din cauza arsurilor, sepsisului sau rănilor chirurgicale
  • şoc
  • Imunodeficiență
  • post îndelungat
  • faringită
  • Sepsis biliar provoacă inflamația vezicii biliare
  • Tumora poate împiedica scurgerea bilei din vezica biliară în mod corespunzător. rezultând acumularea de bilă Poate provoca colecistită
  • Simptomele colecistitei

Simptomele colecistitei sunt dureri abdominale pe partea dreaptă, febră și număr mare de globule albe

Durerea apare de obicei în apropierea vezicii biliare, în partea dreaptă sus a abdomenului

Un caz de colecistită acută Durerea începe imediat, nu dispare, ci se intensifică. Dacă simptomele nu sunt tratate, ele se vor agrava. Când respirați adânc, simptomele se agravează. Durerea poate radia de la abdomen la umărul drept sau la spate

Alte simptome includ:

• flatulență
  • Abdomenul superior drept pare moale
  • scăderea sau lipsa apetitului pentru mâncare
  • transpiraţie
  • Poate fi o ușoară febră și frisoane. Colecistita acuta mat

dupa masa în special alimentele bogate în grăsimi simptomele se vor agrava Când un test de sânge poate dezvălui un număr crescut de globule albe