Gemfibrozil (Gemfibrozil)

15.09.2021 0 Comments

Ce este Gemfibrozil?

Gemfibrozil este utilizat pentru a reduce cantitatea de colesterol și trigliceride. (Alte substanțe grase) în sânge la persoanele cu trigliceride mari, crescând riscul de boli pancreatice. în combinație cu modificări ale dietei De asemenea, este utilizat la persoanele cu niveluri de HDL. sau un nivel scăzut al colesterolului bun și al LDL sau al colesterolului rău și să controleze nivelul trigliceridelor pentru a reduce riscul de boli de inimă. Acest medicament face parte dintr-o clasă de medicamente care reglează lipidele numite fibre. Mecanismul funcționează prin reducerea producției de trigliceride în ficat

Furie și boli de inimă cum sunt inrudite citeste aici

Indicatii

Gemfibrozil este disponibil sub formă de tablete orale. Se ia de obicei de două ori pe zi, cu 30 de minute înainte de micul dejun și cină

Luați Gemfibrozil aproximativ la aceeași oră în fiecare zi. Urmați instrucțiunile de pe eticheta cu rețetă sau recomandarea medicului dumneavoastră. Și nu utilizați mai mult sau mai puțin din doza prescrisă de medicul dumneavoastră

Gemfibrozil este utilizat pentru a controla trigliceridele ridicate și HDL scăzut.Simptomele pot fi controlate, dar nu complet vindecate

a lua medicamente Gemgifibrozil continuă chiar dacă simptomele s-au ameliorat Și nu încetați să luați medicamentul fără sfatul medicului dumneavoastră

Precauții pentru utilizarea medicamentului

Înainte de a lua Gemfribrozil,

• Anunțați medicul dumneavoastră și farmacistul. Dacă aveți o reacție alergică la Gemfibrozil sau la alte medicamente
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă luați dazabuvir (Viekira Pak), simvastatină (Socor in Vitorin) sau repaglinidă (Prandin) Comprimate de Gemfribrozil dacă luați oricare dintre aceste medicamente
  • Spuneți medicului dumneavoastră despre toate medicamentele pe care le ia pacientul, inclusiv vitamine, suplimente nutritive și produse pe bază de plante, în special: Atorvastatin (Lipitor), bosentan (Tracleer), colchicină (Colcrys, Mitigare, în Col-Probenecid), dabrafenib (Tafinlar), enzalutamidă (Xtandi), ezetimib (Zetia, în Vytorin), fluvastatină (Lescol), gliburidă (Diabeta, Glynase, în Glucovance), irinotecan (Camptosar, Onivyde), loperamidă (Imodium. ), lovastatin (Altoprev), montelukast (Singul). ), olmesartan (Benicar, în Azor, Tribenzor), pac (Abraxane, Taxol), pioglitazonă (Actos, în Actoplus Met, Duetact, Oseni), pitavastatină (Livalo), pravastatina (Pravachol). ), rifampină (Rifadin, Rimactane, în Rifamat, Rifater), rosiglitazonă (Avandia), rosuvastatină, valsartan (Deovan, în Entresto, Exforge) și warfarină (Coumadin, în Medicul dumneavoastră vă poate schimba dozele sau vă poate monitoriza cu atenție pentru efecte secundare.Alte medicamente pot interacționa cu gemfibrozil, așa că asigurați-vă că îi spuneți medicului dumneavoastră despre toate medicamentele pe care le luați. sau chiar medicamente care nu apar pe această listă
  • Dacă luați Colestipol (Colestid), luați acest medicament cu 2 ore înainte sau 2 ore după Gemfibrozil
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă aveți boli ale rinichilor, ficatului sau vezicii biliare.Gemfibrozilul poate să nu fie potrivit pentru persoanele cu boli hepatice sau renale
  • Informați medicul că pacienta este însărcinată. plănuiește să rămână însărcinată sau alăptează

Ghid pentru alimentatie

Mâncați o dietă săracă în grăsimi și colesterol. Asigurați-vă că urmați sfaturile de exerciții și nutriție ale medicului sau dieteticianului dumneavoastră

Citiți mai multe despre dietă aici

Dacă uitați să vă luați medicamentul

Luați medicamentul imediat ce vă amintiți. Dar dacă este aproape timpul să iei următoarea pastilă. Sari peste masa uitată și luați medicamentele ca de obicei fără a crește doza

Efecte secundare Gemfibrozil

• dureri de stomac
  • arsuri în stomac

Unele reacții adverse pot fi grave. Dacă aveți aceste simptome Apelați imediat serviciile de urgență pentru ajutor:

• dureri sau dureri musculare
  • vedere încețoșată

Depozitarea și eliminarea medicamentelor

Păstrați acest medicament într-un recipient închis, bine închis și la îndemâna copiilor. A se pastra la temperatura camerei si ferit de lumina. excesul de căldură și umiditate Nu-l puneți în baie Dacă doriți să eliminați acest medicament, trebuie dus la un punct de eliminare a medicamentelor furnizat de spital

în caz de supradozaj

În caz de supradozaj Sunați imediat ambulanța 1669 pentru ajutor

Simptomele supradozajului pot include:

• Dureri de stomac
  • dureri articulare și musculare

nume de marcă

• Lopid®