Griseofulvină comprimate orale

21.10.2021 0 Comments

Ce este Griseofulvin?

Griseofulvin comprimat oral este un comprimat oral. iar uneori vine sub forma unei pastile lichide. Este utilizat pentru a trata infecțiile fungice ale părului și scalpului, precum și ale unghiilor și pielii

Avertizare

• Acest medicament poate avea o reacție gravă a pielii. și care pune viața în pericol Poate provoca urticarie, febră, umflarea limbii, a feței și formarea de vezicule pe piele. Dacă pacientul dezvoltă o reacție cutanată, opriți utilizarea medicamentului și sunați imediat o ambulanță
  • Acest medicament poate provoca leziuni hepatice. și leziuni hepatice severe Pacienții care utilizează doze mari sau folosesc medicamentul pentru o perioadă lungă de timp prezintă un risc crescut. De asemenea, poate provoca vânătăi mai ușor ale pielii. Simptomele includ oboseală, oboseală, dureri abdominale, pierderea poftei de mâncare, piele galbenă, ochi galbeni etc
  • Acest medicament nu trebuie deloc utilizat la femeile însărcinate. Și dacă luați acest medicament, ar trebui să aveți contraceptive

Mecanismul de acțiune al Griseofulvinei

Griseofulvina este un medicament antifungic. Un grup de medicamente este mecanismul de acțiune. Inhibarea infestării cu ciuperci care provoacă infecția în organism și stoparea răspândirii ciupercilor la celule noi

Efecte secundare ale griseofulvinei

efecte secundare comune

Cele mai frecvente efecte secundare ale griseofulvinei sunt:

• erupție cutanată cu mâncărime
  • Amorțeală sau furnicături în mâini sau picioare
  • ciuperca bucală
  • Dureri de stomac
  • ameţeală
  • durere de cap

Dacă aceste simptome nu sunt severe Poate dispărea în câteva zile sau câteva săptămâni. Dar dacă simptomele sunt severe sau aceste simptome apar pentru o perioadă lungă de timp Pacienții trebuie consultați de un medic sau de un farmacist

efecte secundare severe

Dacă pacientul are o reacție alergică la medicament, solicitați imediat asistență medicală

Simptomele alergiei la medicamente includ:

• urticarie
  • greu de respirat
  • umflarea feței, gâtului
  • ochi arzând
  • piele arsă
  • vezicule, decolorarea pielii
  • Simptome hepatice, cum ar fi:
  • Pielea se învinețește mai ușor decât de obicei
  • epuizat
  • dureri de stomac
  • anorexie
  • îngălbenirea pielii sau a albului ochilor

reacție la alte medicamente

Când anumite medicamente sunt utilizate cu griseofulvină, este posibil ca aceste medicamente să nu funcționeze la fel de bine, cum ar fi:

• Warfarină: medicul dumneavoastră vă poate crește doza de warfarină în timp ce pacientul ia Griseofulvin
  • Pilule contraceptive: medicul dumneavoastră poate recomanda pacienților să aibă o contracepție puternică folosind prezervative. pentru a preveni ca pacienta să rămână însărcinată
  • Ciclosporină: medicul dumneavoastră vă poate crește doza de ciclosporină în timp ce pacientul ia Griseofulvină

Alte medicamente care pot reduce eficacitatea Griseofulvinei:

• Barbiturice, cum ar fi fenobarbital și butabarbital: medicul dumneavoastră vă poate crește doza de Griseofulvină

Efecte secundare alergice

Griseofulvina poate provoca o reacție alergică severă. Simptomele pot include:

• respiratie dificila
  • umflarea gâtului sau a limbii

Dacă apar următoarele simptome, pacientul trebuie să solicite imediat asistență medicală

Avertisment pentru pacienții cu boală congenitală

Pentru pacienții cu porfirie (o afecțiune ereditară a sângelui): Nu luați acest medicament. Pentru că poate agrava simptomele

Pentru persoanele cu probleme hepatice: Pacienții cu probleme hepatice nu trebuie să ia acest medicament

Pentru persoanele cu lupus: Acest medicament poate agrava această afecțiune