Inhalator de salbutamol Salbutamol

28.12.2021 0 Comments

Salbutamolul este un inhalator de ușurare

Asigurați-vă că știți cum să utilizați corect inhalatorul. Dacă nu sunteți sigur, adresați-vă asistentei, farmacistului sau medicului să vă arate cum

Dacă simptomele dumneavoastră nu se ameliorează după utilizarea inhalatorului Adresați-vă imediat medicului dumneavoastră pentru sfaturi

Cel mai frecvent efect secundar este senzația de tremurat. Fumatul interzis Fumatul vă irită plămânii și vă va agrava simptomele

Salbutamolul (cunoscut și sub numele de albuterol) se numește bronhodilatator, deoarece vă lărgește căile respiratorii. Funcționează prin deschiderea căilor de aer din plămâni, astfel încât aerul să poată curge mai liber în plămâni. Ajută la ameliorarea astmului și a bolii pulmonare obstructive cronice (BPOC), cum ar fi tusea, respirația șuierătoare. și simțindu-se sufocat Începe să funcționeze în câteva minute, iar efectele sale durează 3-5 ore

Inhalatorul de salbutamol este numit inhalator „albastru” deoarece ameliorează simptomele de sufocare. Și acest medicament este de obicei albastru. Deși ameliorează astmul Dar nu împiedică apariția lipsei de aer

Înainte de a utiliza inhalatorul de salbutamol,

Unele medicamente nu sunt potrivite pentru persoanele cu anumite afecțiuni. Și, uneori, medicamentele pot fi necesare numai atunci când este nevoie de îngrijire specială. din acest motiv Înainte de a începe să utilizați inhalatorul de salbutamol, trebuie să spuneți medicului dumneavoastră dacă aveți oricare dintre următoarele afecțiuni:

• daca esti insarcinata sau sunt în curs de alăptare Acest lucru se datorează faptului că este deosebit de important ca respirația să fie bine controlată dacă sunteți gravidă
  • Dacă aveți simptome de hipertiroidism
  • dacă aveți probleme cu inima sau vasele de sânge sau au bătăi anormale ale inimii
  • dacă aveți tensiune arterială crescută
  • dacă aveți diabet (nivel ridicat de zahăr din sânge)
  • dacă luați și alte medicamente Aceasta include medicamentele pe care le puteți cumpăra fără prescripție medicală. precum și medicamente pe bază de plante și suplimente alimentare
  • dacă ați avut înainte o reacție alergică la un medicament

Cum se utilizează inhalatorul de salbutamol

• Înainte de a utiliza inhalatorul Vă rugăm să citiți fișa de informații tipărită de producător din interiorul plicului. Prospectul oferă informații suplimentare despre salbutamol și despre modul de utilizare al acestuia. Cum să curățați seringa și o listă completă a tuturor efectelor secundare pe care le puteți experimenta cu acest medicament
  • Urmați cu strictețe instrucțiunile medicului dumneavoastră. Și asigurați-vă că știți cum să utilizați inhalatorul pentru a respira corect. Există diferite tipuri de dispozitive inhalatoare. Unele dintre aceste dispozitive creează spray-uri cu aerosoli pentru a putea inspira. alte părți interne Funcționează când inspiri. Dacă nu sunteți sigur de cum să îl utilizați corect, adresați-vă asistentei, medicului sau farmacistului
  • Veți primi un plan de acțiune pentru astm bronșic de la asistenta sau de la medicul dumneavoastră. Aceasta vă spune de câte spray-uri aveți nevoie simultan. și numărul maxim de utilizări pe care ar trebui să-l utilizați în 24 de ore dacă simptomele nu se ameliorează după utilizarea inhalatorului de salbutamol. Trebuie să vă adresați imediat medicului dumneavoastră pentru sfaturi
  • Medicul dumneavoastră vă poate oferi un dispozitiv separat pe care să îl utilizați împreună cu inhalatorul de salbutamol, mai ales dacă nu vă puteți menține ritmul. Acest dispozitiv va fi de mare ajutor în administrarea salbutamolului copiilor mici

Profitați la maximum de tratamentul dvs

• Încercați să vă vedeți în mod regulat medicul curant pentru astm bronșic. astfel încât medicul dumneavoastră să vă poată monitoriza starea în mod regulat
  • Asigurați-vă că țineți în permanență inhalatorul de salbutamol cu ​​dvs. în cazul în care aveți nevoie de el. Dacă simți că nu funcționează oricând Trebuie să vă informați imediat asistenta/medicul pentru astm bronșic
  • dacă luați alte inhalatoare în același timp Utilizați mai întâi inhalatorul de salbutamol, apoi așteptați câteva minute înainte de a utiliza celălalt medicament.Salbutamolul vă deschide căile respiratorii pentru a permite celorlalte inhalatoare să funcționeze mai eficient
  • Citiți cu atenție planul de acțiune pentru astm de la asistenta sau medicul dumneavoastră. Îți va spune cum să faci față astmului. și ce să faci dacă ai un atac de astm
  • Dacă atunci când respirația ta se înrăutățește Continuați să utilizați inhalatorul pentru a vă ajuta să respirați. În schimb, contactați imediat medicul sau asistenta pentru sfaturi. în cea mai mare doză zilnică (sau dacă mai aveți simptome în ciuda faptului că ați luat cea mai mare doză), trebuie să spuneți și medicului dumneavoastră. Acest lucru se datorează faptului că este posibil să aveți nevoie de tratament suplimentar
  • Fumatul interzis. Fumatul irită și dăunează plămânilor. și vă va agrava simptomele. Discutați cu medicul dumneavoastră sau cu asistenta. pentru sfaturi suplimentare dacă întâmpinați probleme în a renunța la fumat

Pe lângă efectele benefice Majoritatea medicamentelor pot provoca, de asemenea, reacții adverse nedorite. Deși nu toată lumea se confruntă cu efecte secundare. Tabelul de mai jos conține informații generale legate de salbutamol. Veți găsi o listă completă în fișa de informații a producătorului care a venit cu inhalatorul dumneavoastră. Efectele secundare nedorite se ameliorează de obicei pe măsură ce corpul dumneavoastră se adaptează la noul medicament. Dar discutați mai întâi cu medicul dumneavoastră sau cu farmacistul