injecție cu ceftazidimă (ceftazidimă)

03.11.2021 0 Comments

Ce este ceftazidmină injectabilă?

Ceftazidima injectabilă este utilizată pentru a trata infecțiile cauzate de anumite bacterii. inclusiv pneumonie și infecții ale tractului respirator inferior (plămâni), meningită (Infecții ale meningelor și ale măduvei spinării) și alte infecții ale creierului și ale măduvei spinării și infecții ale abdomenului, pielii, sângelui, oaselor, articulațiilor, organelor genitale feminine. si infectii ale tractului urinar Ceftazidima face parte dintr-o clasa de medicamente numite antibiotice cefalosporine. Există un mecanism de acțiune prin uciderea bacteriilor

Injecția cu ceftacidim nu este eficientă pentru răceli, gripă sau alte infecții virale. Utilizarea antibioticelor atunci când nu sunt necesare crește riscul de infecție ulterioară

Citiți mai multe despre vaccinurile gripale interesante aici

Cum trebuie utilizată ceftazidimă?

Ceftazidima injectabilă se administrează intravenos. sau injecție intramusculară De obicei, se injectează la fiecare 8 sau 12 ore și timp de 2 zile după ce semnele și simptomele infecției au disparut

Pacienții pot primi injecție cu Ceftazidimă la spital sau pot utiliza acest medicament acasă. Dacă pacientul primește injecție cu ceftazidim acasă Asigurați-vă că utilizatorul înțelege metoda corectă de injectare. înainte de a-l folosi acasă

În general, simptomele pacientului s-au îmbunătățit în primele zile după tratamentul cu ceftazidim injectabil. Dacă simptomele nu se ameliorează sau se agravează Adresați-vă imediat medicului dumneavoastră

Utilizați acest medicament conform instrucțiunilor până când medicul dumneavoastră vă spune să încetați să îl utilizați. chiar dacă pacientul se simte mai bine Dacă pacientul oprește injectarea cu ceftazidim prea devreme sau omite doza Este posibil ca infecția să nu fie pe deplin tratată și bacteriile pot deveni rezistente la antibiotice

Medicamente pentru alte scopuri

Ceftadima injectabilă este, de asemenea, utilizată pentru a trata pacienții cu febră și risc crescut de infecție. Datorită numărului scăzut de globule albe, melioidoză (o infecție gravă frecventă în climatele calde și umede), unele infecții ale rănilor. și toxiinfecții alimentare Cu toate acestea, pacientul trebuie să consulte un medic înainte de a utiliza medicamentul, indiferent dacă acesta este potrivit pentru pacient sau nu

Precauții înainte de a utiliza medicamentul

Înainte de a injecta Ceftazidimă

• Anunțați medicul dumneavoastră și farmacistul. dacă sunteți alergic la cefalosporină. Alte antibiotice cefalosporine, cum ar fi cefachlor, cefadroxil, cefazolin (Ancef, Kefzol), cefdinir, cefditoren (Spectracef), cefepi.Mem (Maximim), cefizisim (Suprax), cefotetan, cefoxitin (Mefoxin), cefpodoxime, ceftarofrozil (Teflaro) , ceftibuten (Cedax), ceftriaxonă (Rocephin), cefuroximă (Zinacef) și cefalexină (Keflex); penicilină; sau alte medicamente
  • Spuneți medicului dumneavoastră și farmacistului despre orice medicamente pe care pacientul le ia sau ia anterior. inclusiv vitamine, suplimente alimentare și produse pe bază de plante că pacientul mănâncă sau plănuiți să mâncați Fiți deosebit de atenți dacă luați oricare dintre următoarele medicamente: Amikacin, Cloramfenicol, Gentamicină, Kanamicină, Neomicină (Neo-Fradin), Streptomicina și Tobramicină.Este posibil ca medicul dumneavoastră să fie nevoit să vă modifice dozele sau să vă monitorizeze cu atenție pentru reacții adverse
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă pacientul a suferit recent o intervenție chirurgicală sau a suferit o rănire. sau aveți diabet, cancer, insuficiență cardiacă, boli gastro-intestinale colita sau boli hepatice sau renale
  • Injecția cu ceftazidimă poate scădea eficacitatea unor pilule contraceptive. Pacienții vor trebui să utilizeze o altă formă de control al nașterii în timp ce folosesc acest medicament. Discutați cu medicul dumneavoastră despre alte modalități de a preveni sarcina în timp ce pacienta utilizează acest medicament
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă pacienta este însărcinată. sau plănuiți să rămâneți gravidă sau alăptează Dacă rămâneți gravidă în timp ce vi se injectează ceftazidim Luați legătura cu medicul dumneavoastră și spuneți-i
  • În caz de uitare a injectării

Dacă uitați să vă faceți injecția, utilizați medicamentul imediat ce vă amintiți. Dar dacă este aproape timpul pentru următoarea doză Sari peste doza omisa si injecteaza-ti doza obisnuita. Doza nu trebuie crescută deloc

Ce efecte secundare poate provoca acest medicament?

Injecția cu ceftazidimă poate provoca reacții adverse. Spuneți medicului dumneavoastră dacă oricare dintre aceste simptome este severe sau nu dispare:

• Dureri ale pielii, roșeață, umflături sau sângerări în apropierea locului de injectare cu cefarosen
  • Unele reacții adverse pot fi grave. Dacă pacientul prezintă aceste simptome Opriți imediat medicamentul și sunați la ambulanța 1669:

• scaune apoase sau sângeroase
  • Dureri de stomac
  • aveți febră în timpul tratamentului sau până la două luni după întreruperea tratamentului
  • Față, gât, limbă, buze, ochi umflați
  • Dificultate la înghițire sau la respirație
  • voce ragusita
  • eczemă
  • mâncărime
  • Piele cu vezicule, piele descuamată