Limfadenita, simptome, cauze, tratament

29.11.2021 0 Comments

Ce este inflamația ganglionilor limfatici?

Ganglionii limfatici sunt glande mici, de formă ovală. este format din celule imunitare Acestea sunt menite să atace și să ucidă corpurile străine care invadează organismul, cum ar fi virușii, sunt importante pentru sistemul imunitar al organismului

Ganglionii limfatici se găsesc în diferite părți ale corpului, cum ar fi ganglionii limfatici ai gâtului, ganglionii axilarii. și ganglionii limfatici inghinali Acești ganglioni limfatici pot fi legați prin vasele de sânge care alimentează glandele. care servește la transportul limfei în diferite părți ale corpului Limfa este un lichid limpede care conține globule albe (WBC) și țesut mort și bolnav care trebuie eliminat. Prima funcție a ganglionilor limfatici este Păstrează celulele care luptă împotriva bolilor din organism. Și filtrați limfa înainte ca boala să revină din nou în organism

Când ești bolnav, ganglionii tăi trimit celule asemănătoare trupelor pentru a lupta împotriva bolii. Organismul are un proces inflamator sau apare durere. Această condiție se numește ganglionii limfatici inflamați (limfadenita)

Cauzele limfadenitei

Inflamația ganglionilor limfatici poate apărea din mai multe motive. pentru că fiecare infecție fie de la bacterii sau viruși De exemplu, gripa poate provoca, de asemenea, umflarea ganglionilor limfatici. Cancerul este o cauză frecventă a ganglionilor limfatici inflamați. în special cancerele legate de sânge, cum ar fi leucemia și limfomul

simptome ale ganglionilor limfatici

Ganglionii limfatici au o gamă largă de simptome. Simptomele vor depinde de cauza umflăturii și de localizarea ganglionilor limfatici umflați

Simptomele comune ale limfadenitei includ:

• umflare, ganglioni limfatici măriți în gât ganglionii limfatici măriți la axilă și ganglionii limfatici inghinali măriți
  • Simptome ale căilor respiratorii superioare, cum ar fi febră, secreții nazale sau dureri în gât
  • Membrele umflate, indicând un blocaj în sistemul limfatic
  • transpirații nocturne
  • Ganglionii limfatici sunt mai rigizi și mai mari. care se prevede a fi o tumoare

Diagnosticul de limfadenită

De obicei, un medic diagnostichează limfomul printr-un examen fizic. Medicul dumneavoastră va examina ganglionii limfatici din jurul zonei. Uită-te la umflarea și sensibilitatea glandei în sine. Medicul dumneavoastră vă poate face o istorie despre relația dumneavoastră cu simptomele dumneavoastră. precum simptomele menționate mai sus

Medicul dumneavoastră vă poate ordona analize de sânge pentru a căuta infecții. De asemenea, pot comanda radiografii sau tomografii pentru a căuta tumori. sau sursa de infectie?

Pentru că există multe motive care provoacă inflamarea ganglionilor limfatici. Medicul dumneavoastră va trebui să ia o biopsie pentru examinare. în care biopsie ganglionară Este o procedură mică care nu durează mult. Medicul va preleva o probă de țesut din ganglionii limfatici. Patologul examinează apoi fragmentele de țesut și interpretează rezultatele într-un laborator. O biopsie este adesea cel mai fiabil test de diagnostic pentru limfadenită

Cum să tratezi limfadenita

Pentru tratamentul limfadenitei depinde de cauza bolii. În unele cazuri, tratamentul poate să nu fie întotdeauna necesar. Exemple de tratamente neesențiale includ:

• adulți sănătoși care are un corp puternic gata să lupte împotriva germenilor
  • Copii cu un sistem imunitar activ Poate duce la umflare des

dacă tratamentul este necesar Acesta variază de la autoîngrijire la intervenții chirurgicale și alte terapii

având grijă de tine

Medicul dumneavoastră vă va recomanda să luați un reducător de febră sau un analgezic, cum ar fi ibuprofenul (Advil, Motrin) împreună cu o compresă caldă. Ridicați poziția umflată. pentru a reduce inflamația

consumul de droguri

În unele cazuri, antibioticele vă pot ajuta organismul să lupte împotriva infecției care cauzează umflarea ganglionilor limfatici

drenaj puroi

Dacă ganglionii limfatici se infectează Va fi puroi. Umflarea se va diminua dacă puroiul din interior este drenat. Pentru a face acest lucru, medicul trebuie mai întâi să amorțeze zona. Apoi utilizați ușor un cuțit mic și steril pentru a scoate secrețiile. Când tot puroiul s-a scurs, rana este acoperită cu tifon pentru a face rana să se vindece