Lipaza pancreasului Pancrelipaza

16.11.2021 0 Comments

Nume generic: pancrelipază (ritmul pan kre LYE)

Ce este pancrelipaza?

Pancrelipaza este alcătuită din trei enzime: lipază, protează și amilază. Aceste enzime sunt produse în mod normal de pancreas și sunt responsabile de digestia grăsimilor, proteinelor și zaharurilor

Pancrelipaza este utilizată pentru a înlocui enzimele, în timp ce pancreasul nu poate produce suficiente din aceste enzime. Din cauza unor boli de care suferă pacienții, cum ar fi fibroza chistică, pancreatita cronică sau obstrucția ductului pancreatic

Pancrelipaza poate fi utilizată după intervenția chirurgicală la pancreas

Pancrelipaza poate fi utilizată și în scopuri care nu sunt enumerate în acest ghid de medicamente

Avertizare

Pacienții alergici la proteinele din carne de porc nu trebuie să ia Pancrelipase

La pacienții cu simptome de tulburări intestinale, cum ar fi: dureri abdominale severe, vărsături, balonare, diaree sau constipație, consultați un medic cu privire la oportunitatea utilizării

Fibrele agravează constipația? Citiți mai multe aici

Înainte de a lua acest medicament

Informați medicul dacă pacientul a prezentat oricare dintre următoarele simptome:

• boală de rinichi
  • gută
  • Diabet
  • obstructie intestinala
  • ulcere intestinale
  • intoleranță la lactoză

Informați medicul dacă pacienta este însărcinată sau alăptează

cum să iei medicamente

Urmați cu strictețe rețeta sau eticheta de prescripție. Luați medicamentul exact așa cum este prescris. Nu schimbați mărcile acestui medicament fără sfatul medicului dumneavoastră

Pancrelipaza trebuie luată cu alimente

Doza de pancrelipază se bazează pe greutatea corporală a pacientului. Doza poate fi modificată dacă pacientul crește sau pierde în greutate

Păstrați medicamentul la temperatura camerei. departe de umezeală și căldură Închideți bine capacul recipientului pentru medicamente

Dacă uitați să vă luați medicamentul

Luați medicamentul la următoarea masă. O masă uitată poate fi sărit imediat fără a dubla doza

în caz de supradozaj

Solicitați asistență medicală de urgență sau sunați imediat o ambulanță 1669

Efecte secundare ale pancrelipazei

Dacă pacientul are o reacție alergică la medicament, solicitați imediat asistență medicală

Simptomele alergiei la medicamente includ:

• urticarie
  • greu de respirat
  • umflarea feței, gâtului
  • ochi arzând
  • piele arsă
  • vezicule, decolorarea pielii
  • Disconfort de stomac sau diaree continuă
  • senzație de foarte sete sau fierbinte, incapacitate de a urina, transpirație abundentă sau fierbinte și piele uscată

Apelați imediat asistența medicală de urgență dacă apare oricare dintre următoarele simptome:

• Dureri articulare sau umflare
  • simptome ale unei tulburări intestinale grave – dureri de stomac severe sau neobișnuite, vărsături, balonare, diaree, constipație

Reacțiile adverse frecvente pot include:

• Dureri de stomac
  • flatulență
  • mișcări intestinale anormale
  • mâncărime anale
  • durere de cap
  • curgerea nasului
  • nas înfundat
  • Durere de gât
  • modificări ale glicemiei

Ce alte medicamente vor afecta pancrelipaza?

Alte medicamente pot interacționa cu Pancrelipase, inclusiv medicamentele eliberate pe bază de rețetă, vitaminele și produsele din plante. Suplimente care sunt luate înainte de fiecare pancrelipază