Metoprolol

15.12.2021 0 Comments

Metoprololul este un medicament utilizat pentru a trata hipertensiunea arterială. De asemenea, este utilizat pentru a preveni angina (dureri în piept) și pentru a îmbunătăți supraviețuirea după un atac de cord.Metoprololul este, de asemenea, utilizat împreună cu alte medicamente pentru a trata insuficiența cardiacă.Metoprololul este dintr-o clasă de medicamente numite beta-blocante.Acţionează.prin relaxarea sângelui. vasele și reducerea ritmului cardiac pentru a îmbunătăți fluxul sanguin și a scădea tensiunea arterială

Hipertensiunea arterială este normală. iar când nu este tratată Poate provoca leziuni ale creierului, inimii, vaselor de sânge, rinichilor și altor părți ale corpului.Leziunile acestor organe pot provoca boli de inimă, infarct, insuficiență cardiacă, accident vascular cerebral, insuficiență renală, pierderea vederii. si alte probleme Pe lângă luarea medicamentelor Modificările stilului de viață pot ajuta, de asemenea, la controlul tensiunii arteriale. Aceste schimbări includ o dietă săracă în grăsimi și sare. mentine o greutate sanatoasa Faceți exerciții fizice timp de cel puțin 30 de minute în majoritatea zilelor, nu fumați și beți cantități moderate de alcool

Cum trebuie utilizat acest medicament?

Metoprololul vine ca o tabletă cu eliberare prelungită. Comprimatul obișnuit se ia de obicei o dată sau de două ori pe zi cu alimente sau imediat după masă. Comprimatul cu eliberare prelungită se ia de obicei o dată pe zi. Pentru a vă ajuta să vă amintiți să luați metoprolol, luați-l la aceeași oră în fiecare zi. Urmați cu atenție instrucțiunile de pe eticheta rețetei. și cereți medicului dumneavoastră sau farmacistului să vă explice orice parte. pe care nu le înțelegi.Luați metoprolol conform instrucțiunilor. Nu luați mai mult sau mai puțin și nu îl utilizați mai des decât este prescris de medicul dumneavoastră

Medicul dumneavoastră vă va începe probabil cu o doză mică de metoprolol și o va lua treptat. Creșteți-vă doza puțin câte puțin

Metoprololul ajută la controlul hipertensiunii arteriale. controlează insuficiența cardiacă dar nu poate fi tratat Poate dura câteva săptămâni până când veți simți eficacitatea deplină a metoprololului și trebuie să continuați să luați metoprolol chiar dacă vă simțiți mai bine

Alte utilizări pentru acest medicament

Metoprololul este uneori utilizat pentru a preveni durerile de cap. migrene și pentru a trata tulburările cardiace și de mișcare cauzate de medicamente pentru boli mintale. Discutați cu medicul dumneavoastră despre posibilele riscuri ale utilizării acestui medicament pentru afecțiunea dumneavoastră

Și acest medicament poate fi prescris pentru a trata alte afecțiuni. Adresați-vă medicului dumneavoastră sau farmacistului pentru mai multe informații

Prudență

Înainte de a lua metoprolol

• spuneți medicului dumneavoastră și farmacistului dacă sunteți alergic la metoprolol, acebutolol (Sectral), atenolol (Tenormin, în Tenoretic), betaxolol, bisoprolol (Zebeta, în Ziac), carvedilol (Coreg, Coreg CR), esmolol (Brevibloc), labetalol, nadolol (Corgard, în Corzide), pindolol, propranolol (Inderal, Inderal LA, Innopran XL, în Inderide), sotalol (Betapace, Betapace AF, Sorine), timolol, orice alt medicament sau inclusiv orice ingredient din metoprolol. farmacistului pentru o listă de ingrediente
  • Spuneți medicului dumneavoastră și farmacistului dacă luați sau intenționați să luați oricare dintre următoarele în timp ce luați Metopolol (Aplenzin, Forfivo, Wellbutrin, Zyban), cimetidină, clonidină (Catapres), difenhidramină (Benadryl), fluoxetină (Prozac). , Sarafem, Selfemra, în Symbyax), hidroxiclorochină, paroxetină (Brisdelle, Paxil, Pexeva), propafenonă (Rythmol), chinidină, ranitidină (Zantac), reserpină, ritonavir (Norvir, în Kaletra), terbinafină (Lamisilazină) și medicamentul Thior. trebuie să vă schimbați doza sau să vă monitorizați cu atenție efectele secundare
  • Anunțați medicul dumneavoastră. Dacă aveți o frecvență cardiacă mai lent decât normal sau probleme cu circulația sângelui sau feocromocitom (O tumoare care se dezvoltă pe o glandă în apropierea rinichilor și poate provoca hipertensiune arterială și bătăi rapide ale inimii.)
  • Anunțați medicul dumneavoastră. Dacă aveți sau ați avut vreodată astm bronșic sau alte afecțiuni pulmonare. boli de inimă sau de ficat, diabet și hipertiroidism
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă sunteți gravidă. plănuiește să rămână însărcinată sau alăptează dacă rămâneți gravidă în timp ce luați metoprolol. Anunțați mai întâi medicul dumneavoastră
  • dacă aveți o intervenție chirurgicală inclusiv dentare Spuneți medicului dumneavoastră sau dentistului că luați metoprolol
  • trebuie să știți că metoprololul vă poate face somnolent. Nu conduceți vehicule și nu folosiți utilaje până când nu sunteți sigur cum vă afectează acest medicament
  • Amintiți-vă că alcoolul poate crește somnolența cauzată de acest medicament
  • Trebuie să știți că dacă sunteți alergic la orice substanță. Reacția dumneavoastră se poate agrava în timp ce utilizați metoprolol

efecte secundare

Metoprololul poate provoca reacții adverse. Spuneți medicului dumneavoastră dacă aceste simptome durează mult timp sau devin mai severe

• amețeli sau amețeli
  • Obosit și obosit
  • depresie
  • gură uscată
  • dureri de stomac
  • flatulență
  • constipație
  • eczemă
  • mâini și picioare reci
  • curgerea nasului

Unele reacții adverse pot fi foarte grave. Următoarele simptome sunt neobișnuite. Dacă aveți aceste simptome Sunați imediat un medic:

• dificultăți de respirație
  • respiraţie şuierătoare
  • umflarea mâinilor, picioarelor, gleznelor sau picioarelor inferioare
  • crestere in greutate, crestere in greutate, mai gras
  • slab
  • bătăi rapide, puternice sau neregulate ale inimii

Ce ar trebui să știu despre păstrarea și eliminarea acestui medicament??

Păstrați acest medicament într-un recipient închis, bine închis și la îndemâna copiilor. Păstrați-l la temperatura camerei și ferit de căldură și umiditate

Este important să nu lăsați toate medicamentele la vederea și la îndemâna copiilor. Datorită unor containere, copiii mici le pot deschide cu ușurință. pentru a proteja de copii blocați capacul de siguranță și puneți întotdeauna medicamentul într-un loc înalt, ferit de vederea copiilor

În caz de urgență/suprdozaj

Simptomele supradozajului pot include următoarele:

• ameţeală
  • slab
  • Dificultate la respirație sau la înghițire
  • umflarea mâinilor, picioarelor, gleznelor sau picioarelor inferioare