osteoporoza (Mielodisplazic: MDS)

02.11.2021 0 Comments

Prezentare generală

Sindroamele mielodisplazice (MDS) este un sindrom asociat cu anomalii în producerea de celule sanguine sănătoase. Poate provoca anomalii atât la nivelul globulelor albe, cât și al celulelor roșii. Osteoporoza este un tip de cancer de sânge

În majoritatea oaselor mari există un țesut gras, spongios numit măduvă osoasă. Aici celulele stem sunt transformate în diferite celule sanguine, cum ar fi:

• celule roșii din sânge (RBC)
  • trombocite
  • globule albe (WBC)

Dacă un pacient are simptome de SMD, măduva osoasă va putea în continuare să producă celule stem care se transformă în celule sanguine. Multe dintre aceste celule nu se dezvoltă în celule sanguine sănătoase

Simptomele MDS

Simptomele MDS depind de stadiul bolii și de tipul de celule sanguine afectate

Globule roșii (RBC)

RBC-urile transportă oxigen în întregul corp. Dacă RBC este scăzut, se numește anemie, care este o cauză comună a simptomelor MDS în celulele roșii din sânge sunt după cum urmează:

• obosit
  • slab din punct de vedere fizic
  • piele palida
  • dificultăți de respirație
  • dureri în piept
  • ameţeală

globule albe (leucocite)

Leucocite ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor Când numărul leucocitelor este scăzut (neutropenie), se dezvoltă o infecție bacteriană, care variază în funcție de locul infecției. Adesea, pacientul va face febră

Cele mai frecvente părți infectate ale corpului includ:

• pneumonie
  • boli ale tractului urinar
  • sinusului
  • celulele tisulare inflamate

trombocite

Trombocitele ajută organismul să se coaguleze și să sângereze. Simptomele trombocitelor scăzute (trombocitopenie) sunt următoarele:

• vânătăi ușoare
  • Sângerarea nu se oprește
  • Există o pată sub piele când sângerează

Complicațiile sindromului de osteoporoză

• Anemie severa: oboseala incapacitatea de a se concentra asupra unui singur lucru, confuzie, amețeli
  • Infecții repetate severe și care pun viața în pericol
  • Trombocitopenie severă: sângerare nazală care nu se oprește. scorbut Dacă apare o rană, poate apărea sângerare internă care pune viața în pericol

MDS se poate dezvolta într-un cancer al sângelui numit leucemie mieloidă acută (AML)

Cauze sau factori de risc

În prezent, cauza exactă a SMD nu a fost stabilită de medici. Factorii care cauzează un risc ridicat de osteoporoză includ:

• in varsta in crestere
  • tratament cu chimioterapie
  • terapie cu radiatii

Expunerea prelungită la anumite substanțe chimice și substanțe poate crește, de asemenea, riscul. Aceste substanțe chimice sunt:

• fum de tigara
  • insecticid
  • îngrăşământ
  • benzină
  • Metale grele precum mercurul și plumbul

Cât de terifiant este pericolul pesticidelor și al reziduurilor de pesticide? Citiți mai multe aici

Cum să tratezi osteoporoza

Îngrijire paliativă

folosit pentru a îmbunătăți starea pacientului și ajută la evitarea complicațiilor din SMD

• Transfuzii de sânge: transfuziile de sânge permit eritrocitelor sau trombocitelor să treacă prin venele corpului pentru a îmbunătăți eritrocite sau sub-trombocite
  • Antibiotice: utilizate pentru a trata sau reduce riscul de infecție care poate apărea din cauza leucocitelor scăzute

Tratamente pentru încetinirea progresiei osteoporozei

chimioterapie de intensitate scăzută

Această chimioterapie de intensitate scăzută reduce șansa de reacții adverse grave

• azacitidină
  • Decitabine

chimioterapie de mare intensitate

Este o substanță chimică aspră care se administrează în doze mari. Deci este mai toxic. Există șanse mari să provoace reacții adverse grave. Aceste medicamente sunt utilizate pentru a trata boala degenerativă a măduvei osoase care s-a dezvoltat în leucemie acută. sau înainte de un transplant de celule stem

• Citarabina
  • tonorubicina
  • Idarubicină

imunoterapie

cunoscută și sub denumirea de terapie biologică Imunoterapia ajută la apărarea organismului împotriva diferitelor boli

remisiune pe termen lung

transplant de celule stem Un transplant de măduvă osoasă (numit anterior transplant de măduvă osoasă) este singura opțiune care poate face ca măduva să se deterioreze pe termen lung

Chimioterapia cu doze mari, mai întâi pentru a distruge celulele stem din măduva osoasă. Acesta este apoi înlocuit cu celule stem de la donatori sănătoși