Perfenazina

16.12.2021 0 Comments

Perfenazina este utilizată pentru a trata simptomele schizofreniei. (o boală mintală care provoacă gânduri anormale și-a pierdut interesul pentru viață Perfenazina este, de asemenea, utilizată pentru a controla greața și vărsăturile severe la adulți.Perfenazina face parte dintr-o clasă de medicamente numite antipsihotice generice. Funcționează prin reducerea anumitor excitații anormale din creier

Perfenazina vine sub formă de pastile. De obicei este folosit de două până la patru ori pe zi. Perfenazina trebuie luată la aceeași oră în fiecare zi. Urmați cu atenție instrucțiunile de pe eticheta rețetei. Și cereți medicului dumneavoastră sau farmacistului să vă explice orice parte pe care nu o înțelegeți. Luați perfenazina conform instrucțiunilor. Nu luați mai mult sau mai puțin și nu îl utilizați mai des decât este prescris de medicul dumneavoastră

Medicul dumneavoastră vă poate începe cu o doză moderată de perfenazină și vă poate reduce doza odată ce simptomele dumneavoastră sunt controlate. Asigurați-vă că spuneți medicului dumneavoastră dacă simțiți ceva neobișnuit în timpul tratamentului cu perfenazină

Perfenazina poate ajuta la controlul simptomelor. Dar nu va putea trata simptomele dumneavoastră. Trebuie să continuați să luați perfenazină chiar dacă vă simțiți mai bine. Nu încetați să luați perfenazină fără a discuta mai întâi cu medicul dumneavoastră. Dacă încetați brusc să utilizați perfenazina. Este posibil să aveți simptome de sevraj, cum ar fi greață, vărsături, dureri de stomac, amețeli. și simt că tremură Medicul dumneavoastră poate treptat Scădeți doza și puteți prescrie alte medicamente. Lăsați-vă să o luați la câteva săptămâni după ce încetați să utilizați perfenazina

Prudență

Înainte de a lua perfenazină

• Anunțați medicul dumneavoastră și farmacistul. dacă sunteți alergic la perfenazină. alte fenotiazine, cum ar fi clorpromazina, flufenazina, proclorperazina (Compacazine), prometazina (Phenergan), tioridazina; sau trifluoperazina sau alte medicamente
  • Spuneți medicului dumneavoastră și farmacistului despre toate medicamentele eliberate și fără prescripție medicală, vitaminele, suplimentele nutritive și produsele pe bază de plante pe care le luați sau intenționați să le luați. Și asigurați-vă că numiți oricare dintre următoarele medicamente dacă luați: amiodarona (Cordarone, Pacerone); tranchilizante; antihistaminice; atropină, barbiturice cum ar fi pentobarbital (Nembutal), fenobarbital (Luminal) și secobarbital (Seconal); bupropion (Aplenzin, Wellbutrin, Zyban); clorfeniramină (în medicamente pentru tuse și răceală); cimetidină (Tagamet); clomipramină (Anafranil); duloxitină (Cymbalta); adrenalina (Epipen); haloperidol (Haldol), ipratropiu (Atrovent); medicamente pentru anxietate sau boli mintale, boli ale intestinului iritabil, rău de mișcare, boala Parkinson, convulsii, ulcere sau probleme urinare; metadonă (dolofen); medicamente pentru durere; chinidină; ritonavir (Norvir, în Kaletra); tranchilizante; anumiți inhibitori ai recaptării serotoninei (ISRS), cum ar fi fluoxetina (Prozac), paroxetina (Paxil, Pexeva) și sertralina (Zoloft); somnifere; si antidepresiv Este posibil ca medicul dumneavoastră să fie nevoie să vă modifice doza sau să vă monitorizeze cu atenție reacțiile adverse înainte de a vă administra perfenazină
  • spuneți medicului dumneavoastră dacă sunteți sau ați avut vreodată feocromocitom (o tumoare într-o glandă mică lângă rinichi); cancer mamar; convulsii; electrocardiogramă anormală (EEG; electrocardiogramă) un test care măsoară activitatea electrică din creier); depresie; Afecțiuni care vă afectează respirația, cum ar fi astmul, emfizemul sau infecțiile pulmonare. sau boli de inimă sau rinichi De asemenea, spuneți medicului dumneavoastră dacă aveți simptome de sevraj de alcool. (simptome pe care o persoană le poate prezenta dacă încetează să bea alcool după o perioadă lungă de consum intens de alcool) efecte sau dacă intenționați să lucrați cu insecticide organofosfatice. (un produs chimic folosit pentru a ucide insectele)
  • Dacă luați perfenazină pentru a trata greața și vărsăturile. Este important să-i spuneți medicului dumneavoastră despre orice alte simptome pe care le aveți, în special neliniște. somnolenţă; confuzie, agresivitate; convulsii;dureri de cap; Probleme cu vederea, auzul, vorbirea sau echilibrul dureri de stomac sau crampe sau constipație Greața și vărsăturile care însoțesc aceste simptome pot fi semne ale unei afecțiuni mai grave care nu ar trebui tratate cu perfenazină
  • Spuneți medicului dumneavoastră dacă sunteți gravidă. Acest lucru este valabil mai ales dacă vă aflați în ultimele luni de sarcină. sau dacă intenționați să rămâneți gravidă sau alăptați. dacă rămâneți gravidă în timp ce luați perfenazină. Luați legătura cu medicul dumneavoastră. Perfenazina poate cauza probleme la nou-născut după naștere dacă este luată în ultimele luni de sarcină
  • dacă urmează să suferiți o intervenție chirurgicală inclusiv dentare Spuneți medicului dumneavoastră sau dentistului că luați perfenazină
  • trebuie să știți că acest medicament vă poate face somnolent și vă poate afecta gândirea și mișcarea. Nu conduceți vehicule și nu folosiți utilaje până când nu sunteți sigur cât de mult vă afectează acest medicament în grupul de lucru sau concentrarea
  • întrebați medicul despre utilizarea în siguranță a alcoolului în timp ce utilizați acest medicament. Alcoolul poate agrava efectele secundare ale perfenazinei
  • Evitați expunerea inutilă la lumina soarelui pentru perioade lungi de timp. și purtați îmbrăcăminte de protecție, ochelari de soare și protecție solară. Perfenazina poate face pielea mai sensibilă la lumina soarelui
  • trebuie să știți că perfenazina poate face mai greu pentru corpul dumneavoastră să se răcească la căldură extremă. Spuneți medicului dumneavoastră dinainte dacă intenționați să faceți exerciții fizice intens sau să vă confruntați cu căldură extremă
  • trebuie să știți că perfenazina poate provoca amețeli, amețeli și leșin atunci când vă treziți prea repede din poziție culcat. Acest lucru este foarte normal. când începeți să luați perfenazină pentru a evita această problemă să se ridice încet din pat Pune-ți picioarele pe podea câteva minute înainte de a te ridica

Ce ar trebui să fac dacă uit să-mi iau pastila?

Luați doza uitată imediat ce vă amintiți.Totuși, dacă este aproape timpul pentru următoarea doză, luați doza uitată. Sari peste masa uitată și a început să ia programul obișnuit de dozare Nu luați niciodată o pastilă pentru a compensa o masă uitată

Ce efecte secundare poate provoca acest medicament??

Perfenazina poate provoca reacții adverse. Spuneți medicului dumneavoastră dacă oricare dintre aceste simptome se agravează sau nu dispare:

• amețeli, senzație de instabilitate sau având dificultăți în menținerea echilibrului
  • vedere încețoșată
  • pupile dilatate sau îngustate (cerc negru în centrul ochiului)
  • piele palida
  • gură uscată
  • nas înfundat
  • ai dureri de cap
  • constipație
  • anorexie
  • simti amortit
  • mers eșalonat