tenofovir

15.12.2021 0 Comments

Nume generic: Tenofovir

Nume de marcă: Vemlidy, Viread

Forma de dozare: pulbere orală (40 mg./gram); Comprimat oral (150 mg. 200 mg. 25 mg. 250 mg. 300 mg.)

Clasa de medicamente: Inhibitori nucleozidici reversibili (NRTI)

Ce este Tenofovir?

Tenofovirul este un medicament antiviral folosit pentru a trata HIV, virusul care poate provoca sindromul imunodeficienței dobândite (SIDA), Tenofovirul nu este un remediu pentru HIV sau SIDA

Tenofovirul este, de asemenea, utilizat pentru a trata hepatita cronică B

Tenofovir este destinat adulților și copiilor care au cel puțin 2 ani și cântăresc cel puțin 10 kg

Tenofovirul poate fi utilizat și în alte scopuri care nu sunt enumerate în acest ghid de medicamente. Totuși, depinde de discreția medicului

Avertizare

Dacă pacientul are hepatită B Acest medicament poate agrava simptomele după oprirea tenofovirului.Pacienții vor avea nevoie de teste frecvente ale funcției hepatice timp de câteva luni

Nu încetați să utilizați Tenofovir fără a discuta mai întâi cu medicul dumneavoastră

Indicatii

Pacienții nu trebuie să ia Tenofovir dacă sunt alergici la acesta

Nu luați Tenofovir cu Adefovir (Hepsera) sau cu ingredientul activ Tenofovir (Atripla, Biktarvy, Cimduo, Complera, Descovy, Genvoya, Odefsey, Stribild, Symfi sau Truvada)

Informați medicul dacă pacientul prezintă oricare dintre următoarele simptome:

• boli hepatice (în special hepatita B);
  • HIV
  • boală de rinichi
  • densitate minerală osoasă scăzută

Pacienții care au luat medicamente anti-HIV de mult timp Când se ia acest medicament, pacientul poate dezvolta acidoză lactică, care este o acumulare de acid lactic în sânge

Pacienții însărcinate trebuie să își informeze medicul. și utilizați medicamentele în mod corespunzător pentru a controla infecția Acest lucru se datorează faptului că HIV poate fi transmis copilului dumneavoastră dacă virusul nu este controlat în timpul sarcinii

Femeile cu HIV sau SIDA nu trebuie să alăpteze. Chiar dacă copilul se naște fără HIV Virusul poate fi transmis copilului și prin laptele matern

Cum să utilizați Tenofovir

Înainte ca un pacient să înceapă tratamentul cu Tenofovir, medicul poate verifica pentru a se asigura că pacientul nu are HIV. dacă pacientul este tratat pentru hepatita B sau faceți testarea pentru hepatita B dacă pacientul este tratat pentru HIV

Urmați cu strictețe eticheta cu rețetă sau instrucțiunile medicului

și luați Tenofovir la aceeași oră în fiecare zi

Când tenofovirul este luat sub formă de pulbere, pacientul este amestecat cu alimente moi, cum ar fi sosul de mere, iaurtul sau mâncarea pentru copii. nu cu apă plată

Utilizarea tenofovirului la copii depinde de greutatea copilului. Și această doză se poate schimba pe măsură ce copilul crește sau pierde în greutate

Cu toate acestea, atunci când se utilizează Tenofovir, pacienții trebuie monitorizați în mod regulat

Dacă uitați să vă luați medicamentul

Dacă uitați să luați o pastilă, luați-o imediat ce vă amintiți. Dacă este aproape timpul pentru următoarea doză. O masă uitată poate fi sărit imediat fără a dubla doza

Ce ar trebui evitat în timp ce utilizați Tenofovir?

Evitați consumul de alcool. Acest lucru se datorează faptului că poate crește riscul de afectare a ficatului

Utilizarea tenofovirului nu va preveni răspândirea bolii. Nu faceți sex neprotejat și nu împărțiți aparatele de ras sau periuțele de dinți cu alții. Discutați cu medicul dumneavoastră despre modalități sigure de a preveni transmiterea HIV în timpul actului sexual. Împărtășirea seringilor cu alte persoane

Efecte secundare ale tenofovirului

Dacă pacientul are o reacție alergică la medicament, solicitați imediat asistență medicală