tumori meningeale (Tumori meningiom)

20.12.2021 0 Comments

Tumorile meningiomului sunt tumori care cresc din meninge – membrana protectoare care acoperă creierul și măduva spinării.Majoritatea tumorilor meningeale sunt benigne. Unele sunt canceroase (non-canceroase) și cresc încet, însă unele tipuri pot fi canceroase. Simptomele apar de obicei treptat și variază în funcție de localizarea tumorii. Din cauza creșterii lente, tumorile meningeale nu necesită tratament imediat. Opțiunile de tratament se concentrează pe îndepărtarea tumorii. și atenuează presiunea asupra creierului

Ce este encefalita?

Scoarța cerebrală este compusă din trei straturi: cortexul, care se află sub craniul care protejează creierul și măduva spinării, de la straturile cele mai exterioare spre interior: meningiomul Dura, Arahnoid și Pia. Meningiomul crește din celulele arahnoide care formează mijlocul. strat și este ferm atașat de dura

Tumorile meningeale pot provoca meningită subțire. Unele tipuri de meningită au chisturi sau minerale care precipită. Și unele au sute de vase de sânge minuscule, meningita crescând adesea în interior. prin urmare provocând adesea presiune asupra creierului sau măduva spinării De asemenea, se poate extinde spre exterior, făcând craniul mai gros. (Hiperostoza)

Cercetătorii clasifică meningita după tip. și la nivel celular Privind celulele prelevate în timpul biopsiei sub fluidul micromixat, ele diferă. Depinde de severitatea tumorii meningitei

Nivelul 1

Este tumora cu cea mai lentă creștere. Dacă tumora încă nu provoacă simptome Cel mai bine ar fi să observați creșterea tumorii în timp cu scanări IRM periodice, dacă există șansa ca tumora să crească suficient de mare în timpul vieții pentru a provoca simptome. Medicul dumneavoastră vă va recomanda o intervenție chirurgicală

Nivelul 2

Meningita de gradul 2 este o creștere puțin mai severă decât gradul 1 și are un risc mic de recidivă după tratament. Chirurgia este prima linie de tratament. Unii vor avea nevoie de radiații după o intervenție chirurgicală suplimentară

Nivelul 3

Meningita de gradul 3 (cancer) este cea mai severă și se numește anaplazică.Meningita malignă reprezintă mai puțin de 1% din totalul meningitelor. Chirurgia este prima linie de tratament. și urmată de radiații și chimioterapie

Simptomele meningiomului sunt

În ceea ce privește tumorile, meningioamele au o creștere lentă. și poate să nu provoace simptome de mulți ani. Unii oameni cu meningită nu au simptome. O tumoare poate fi găsită accidental pe o scanare RMN sau CT din alte motive. Simptomele meningitei variază în funcție de locație. și dimensiunea tumorii dar adesea se prezintă cu dureri de cap și convulsii cauzate de presiunea crescută a tumorii în creștere. Slăbiciune la un braț sau un picior sau pierderea senzației poate apărea cu măduva spinării cerebrale

Cauzele tumorilor meningeale

Oamenii de știință nu au încă suficiente dovezi pentru a confirma cauzele tumorilor cerebrale. Dar cei mai mulți sunt de acord că modificările cromozomului 22 (asociate cu supresia tumorii) sunt cele mai frecvente anomalii în meningită. persoanele cu tulburări genetice Neurofibromatoza de tip 2 (NF2) este mai probabil să dezvolte tumori meningioame la persoanele cu meningită malignă. Studiile au arătat că Pacienții care primesc radiații la cap pentru alte afecțiuni Există un risc mare de a dezvolta meningită mai târziu. Există o relație între hormoni si meningita

tratamentul tumorii meningiene

Există diverse opțiuni de tratament pentru tumori meningeale Tratamentul potrivit pentru tine va depinde de vârsta ta. starea generală de sănătate, localizarea, mărimea și gradul meningitei Fiecare tratament are beneficiile sale, riscurile și efectele secundare care ar trebui discutate. si intelegere cu medicul

monitorizarea

Pentru că meningita crește încet. pacienţi asimptomatici sau simptome ușoare pot fi examinate în loc de intervenție chirurgicală pentru îndepărtarea tumorii Medicul va monitoriza periodic creșterea tumorii cu scanări RMN. Pacienții trebuie să raporteze imediat orice modificare a simptomelor lor

medicament

Medicul dumneavoastră poate folosi medicamente pentru a ameliora unele dintre efectele secundare ale meningitei. care include steroizi pentru a reduce umflarea și edem tumoral și anticonvulsivante pentru prevenirea sau controlul convulsiilor

interventie chirurgicala

Dacă o tumoare meningeală provoacă simptome sau cresc în dimensiune Îndepărtarea chirurgicală este adesea recomandată. Un neurochirurg efectuează o craniotomie. a deschide craniul și îndepărtați tumora in timpul interventiei chirurgicale Se prelevează o probă de celule tumorale (biopsie) și se examinează de către un patolog la microscop. pentru a confirma tipul și nivelul tumorii Nu toată îndepărtarea poate vindeca o tumoare meningeală, deoarece localizarea tumorii determină cât de sigur poate fi îndepărtată. Dacă o parte din tumoră este atașată de o arteră sau nervii Radiațiile pot vindeca restul. Riscurile intervenției chirurgicale depind de localizarea tumorii. și starea de sănătate a pacienților operați

Alte metode de tratament Pot fi suplimentare în funcție de modernizarea spitalului care oferă servicii. Cu toate acestea, medicul va decide asupra tratamentului adecvat pentru tumoră. si eficienta maxima a tratamentului

Aceasta este sursa din articolul nostru

• https://www.caritatea tumorii cerebrale.org/brain-tumour-diagnosis-treatment/types-of-brain-tumour-adult/meningiom/