Ursodiol Ursodiol

01.09.2021 0 Comments

Ce este ursodiolul?

Ursodiolul este un acid biliar care reduce cantitatea de colesterol produsă de ficat și absorbită de intestine

Ursodiolul ajută la descompunerea colesterolului care formează calculi biliari în vezica biliară. De asemenea, crește fluxul biliar la pacienții cu ciroză. și boala vezicii biliare

Ursodiolul este utilizat pentru tratarea cirozei biliare primare. pentru a trata calculii biliari la pacienții care nu pot avea o intervenție chirurgicală asupra vezicii biliare și pentru a preveni formarea calculilor biliari

Ursodiolul poate fi utilizat și în scopuri care nu sunt enumerate în acest ghid de medicamente

Înainte de a lua acest medicament

Pacienții alergici la Ursodiol nu trebuie să utilizeze acest medicament

Acest lucru este pentru a vă asigura că Ursodiol este sigur de utilizat. Informați medicul dacă pacientul prezintă oricare dintre următoarele simptome:

• tusind cu sânge
  • creștere rapidă în greutate
  • umflarea feței și a abdomenului

Femeile însărcinate și care alăptează, vă rugăm să vă informați medicul înainte de a lua orice medicament

Cum se utilizează Ursodiol

Luați-vă medicamentul și urmați eticheta cu rețetă. Sau conform indicațiilor medicului dumneavoastră, nu luați mai mult sau mai puțin medicament sau mai mult decât recomandă medicul dumneavoastră

Luați acest medicament cu alimente

în tratamentul calculilor biliari Pacienții ar putea avea nevoie să ia ursodiol timp de câteva luni înainte ca calculii biliari să se limpeze

În timpul utilizării Ursodiol, pacienții pot avea nevoie de examinări frecvente cu ultrasunete ale vezicii biliare sau analize de sânge pentru a le verifica funcția hepatică. și poate fi necesar să fie examinat după 6 luni

Păstrați medicamentul la temperatura camerei. Medicamentul nu trebuie expus la umiditate și căldură

Litiază biliară Care sunt simptomele? Citiți mai multe aici

Dacă uitați să vă luați medicamentul

Dacă uitați să luați o pastilă, luați-o imediat ce vă amintiți. Dacă este aproape timpul pentru următoarea doză. O masă uitată poate fi sărit imediat fără a dubla doza

în caz de supradozaj

Solicitați asistență medicală de urgență sau sunați imediat o ambulanță 1669

Precauții înainte de a utiliza Ursodiol

Înainte de a lua antiacide, consultați mai întâi medicul dumneavoastră, deoarece unele antiacide pot îngreuna organismul dumneavoastră să absoarbă urzodiol

Efecte secundare ale ersodiolului

Dacă pacientul are o reacție alergică la medicament, solicitați imediat asistență medicală

Simptomele alergiei la medicamente includ:

• urticarie
  • greu de respirat
  • umflarea feței, gâtului
  • ochi arzând
  • piele arsă
  • vezicule, decolorarea pielii

Erupție cutanată cu medicamente sau urticarie generală Citiți mai multe aici

Apelați imediat asistența medicală de urgență dacă apare oricare dintre următoarele simptome:

• Probleme hepatice – greață, dureri de stomac în partea superioară, mâncărime, oboseală, pierderea poftei de mâncare, urină închisă la culoare, scaune de culoarea argilei, icter
  • semne ale unei noi infecții – slăbiciune bruscă, febră, frisoane, dureri în gât, răni bucale, răni ale pielii, probleme la înghițire

Reacțiile adverse frecvente pot include:

• dureri de cap, amețeli
  • durere ușoară de stomac
  • Greață, diaree, constipație
  • simptome de răceală, cum ar fi nasul înfundat, strănut, durere în gât
  • Pierderea parului
  • mâncărime ușoară sau erupție cutanată

Ce alte medicamente vor afecta urzodiolul?

Alte medicamente pot interacționa cu Ursodiol, totuși, pacienții trebuie să se consulte întotdeauna cu medicul înainte de a lua acest medicament. inclusiv informarea despre bolile congenitale care sunt și medicamentele luate inclusiv vitamine și alte suplimente